pondělí 1. dubna 2013

Jídelníček 4. fáze

Dnes je Velikonoční pondělí, ale venku je pořád zima jako spíš na Vánoce. Ale aspoň dnes vysvitlo sluníčko, tak půjdu ven běhat. Od pátku odpoledne mám volno, tak si to celkem užívám. Celou dobu jsem doma, jen vždycky vyrazím ven s pejskem, zaběhat si nebo do posilovny.
Ve čtvrtek jsem byla se Zdenou trénovat nohy. Byl to navíc bezsacharidový den, takže jsem měla co dělat. Nohy dostaly jako nikdy předtím. Opravdu do byl trénink do poledních sil. Sama bych tolik nikdy nezvládla, ale bylo to perfektní! Také pózování jsme se věnovali víc a už mi i to i celkem šlo. Začíná mě to bavit :-) Nakonec jsme jako vždy daly ještě břicho. Po tréninku jsem si dala statečně ještě 30 minut na steperu. Eliptický trenažer byl rozbitý :-( Ale i to mě bavilo. V Plzeňce to vždycky tak uteče. Cvičení mě zase nabilo energií. Po tréninku jsem šla se sestrou na oběd do restaurace Wild rose. Dělají tam i veganská a dietní jídla.
Dostala jsem nový rozpis jídelníčku:
DEN 1 - 0g sacharidů + 2g bílkovin/1kg hmotnosti
DEN 2,3 - 100g sacharidů + 2g bílkovin/1kg hmotnosti
DEN 4 - 400g sacharidů + 1,7g bílkovin/1kg hmotnosti
Ta 400-stovka mi přišla už jako extrém, když jsem dřív měla několikrát problém s tou 300-stovkou, ale Zdena mě ujišťovala, že po 0 a dvou 100 s tím nebudu mít problém. A měla pravdu. Ten začátek na nízkých sacharidech jsem zvládla celkem dobře. Zamilovala jsem si teď tofu tvarohy, které si dělám skoro denně (nejlepší je na to tofu od Sunfood) a většinou mám tofu i na večeři a k obědu seitan. Ten si nakrájím na nudličky a dám ho na pečící papír do trouby opéct. Je pak výborně křupavý. Taky se snažím přidávat dost luštěnin. Včera jsem měla tu 400-stovku a byla jsem jako v ráji :-) Po 3 dnech počítání každého gramu jsem se mohla konečně svobodně nadlábnout do sytosti. A i když to bylo všechno nízkotučné, byly to samé dobroty. K snídani jsem udělala už v sobotu buchtu s tím tofu tvarohem, čerstvým ovocem a zalitou agarem. Byla výborná. A k tomu teplý karobový nápoj, mmm. K obědu mé oblíbené paprikové lusky s polentovým knedlíkem a odpoledne na svačinu rýžový pudink s proteinem, ovocem a zase karobem. Tem mi také v poslední době nějak zachutnal. Je to taková zdravější alternativa kakao.
Přikládám jídelníček posledních 3 dnů:
DEN 2DEN 3
DEN 3
DEN 4
P1160230
DEN 4
DEN 5
P1160269







P1150814







P1160218








DEN 5
DEN 5
P1160270
Chci teď zase provést v jídelníčku nějaké změny. Přes víkend jsem studovala na zahraničních webech zaměřených na rostlinnou stravu v kulturistice i klasických českých. Věc, která mi stále vrtá hlavou je to ovoce. Pochopila jsem už, je v příjmu sacharidů by měly převažovat ty složité z rýže, brambor, luštěnin atd. a ovoce jsou jednoduché cukry. Ale zase jsem četla na veganbodybuilding.cz vzorové jídelníčky, kde je ovoce používané hojně a i v před soutěžní přípravě. Já ovoce miluju a myslím, že je metabolizováno jinak než klasický cukr, protože se jedná o přírodní potravinu. Taky obsahuje spoustu vitamínů a enzymů. Já ho zatím požívám celkem dost. Ve dny s nízkými sacharidy jím jahody a grepy, které nezapočítávám stejně jako zeleninu, protože mají jen kolem 9g cukru. Ve dny s vyššími sacharidy přidávám i kiwi, jablka, ananas a maličko banánu. Uvidím jako to dál půjde, ale zatím ovoce zařazovat budu. Zas třeba jsem četla, že jsou i raw food kulturisti a fitness modelky a ty jedí převážně jednoduché cukry. Uvidím, jak to půjde u mě s rýsováním dál. Zatím mám pocit, že tuk ubývá. A co se týče sladidel, používám pořád hlavně stevii, ta je ok. Ale ve dny s vysokými sacharidy dávám i med a u toho si nejsem jistá. Také je to vlastně čistý cukr. Pokusím se ho teď taky omezit jen na trochu do snídaní. Na krabici mlék, které používám je také napsáno, že sacharidy v něm obsažené jsou více cukry. Teď myslím to ovesné a rýžové. Takže asi teď taky budu přecházet spíš na mandlové a sojové a proteiny míchat víc s vodou. Mám v tom ale pořád trochu nejasno. Kdyby jste k tomto tématu měli nějaké informace, budu moc ráda, když mi napíšete.
Co se týče tuků, ty bych teď v jídelníčku už taky ráda sklepla. Dostat se aspoň do těch 20g. Je to ale docela těžké, protože i natural bílé tofu a seitan v sobě mají tuk a i když žádný nepřidávám, tak se mi moc nedaří do těch 20g/den vejít. Semínka a oříšky jsem vyřadila úplně, až na maximální výjimku třeba 5g arašídů nebo mandlí 1x za týden, oleje také nepoužívám vůbec ani na vaření ani do salátů a obiloviny volím spíš ty nízkotučné do 3g tuku/100g jako je rýže a kukuřice, pohanka, kuskus, brambory. Pšeničné těstoviny jsem už také vyřadila. Tak 1x týdně si dám žitný nebo špaldový šrotový chléb. A ovesné vločky tak 3x týdnně. Jsou sice tučnější, ale obsahují kvalitní sacharidy. Především jsou vhodné na snídani, protože se energie z nich uvolňuje postupně.
Zadek teď hobluju co to jde. Takže mě bolí nohy už permanentně. Ale řekla bych, že už to je trochu znát. V sobotu mám focení. Už se na to moc těším! A v neděli odměňovací den. Snad to tentokrát vyjde lépe :-)
Nakonec fotka mojí současně formy. Omlouvám se, že jsem bez hlavy, ale bylo to po ránu, takže není o co stát :-)
P1160226

Žádné komentáře:

Okomentovat