pátek 1. března 2013

Jídelníček 1. fáze

První předpis jídelníčků byl na 10 dní. Účel byl šokovat tělo a shodit co nejvíc podkožního tuku. Jde o sacharidové vlny, kdy se střídají dva dny dokola po sobě.
DEN 1: 0g sacharidů + 1,5g bílkovin/1kg tělesné váhy
DEN 2: 200g sacharidů + 1g bílkoviny/1kg tělesné váhy
Zelenina není omezená a nepočítá se do sacharidů. Jelikož na rostlinné stravě se ani tak nuly nedá dosáhnout, protože i tofu, tempeh, seitan a další rostlinné bílkoviny sacharidy obsahují, volím kompromis takový, že se snažím aspoň vejít ve dni s nulou do 40g/den. Tuk se snažím držet do 20g max. 30g. Ovoce je v den 1 zakázané. Já jsem si ale vystudovala, že třeba grep a jahody mají méně než mrkev a hrášek, takže abych měla vitamíny a taky si trochu pochutnala, malé množství si dopoledne dovoluju. Do soutěže je půl roku, tak na sebe ještě nemusím být tak přísná. Třeba měsíc až měsíc a půl před bych dávala v nulové dny jen zeleninu, proteinové koktejly a třeba seitan. V den 1 jsem používala mléko mandlové, protože má méně sacharidů, v den dva zase ovesné a rýžové. První dny jsem jako sacharidy měla jen rýži, ke konci jsem přidala i vločky, jáhli, kuskus a žitný chléb. Do budoucna to budu střídat, ale rýže bude asi pořád dominovat. Sladím stevií, ještě že existuje.
Ze začátku to byl docela boj. I když si myslím, že jsem dobrá kuchařka a umím improvizovat, tohle byla těžká výzva. Některá jídla byla na pokraji poživatelnosti, ale teď už to celkem vychytávám. Vím co mi chutná, co mě zasytí a jaká jídla připravovat. V den 2 je to celkem jednoduché. To jsem jedla hodně rýže, luštěnin, pufírované chlebíky rýžové a kukuřičné, z ovoce jablka, kiwi a grepy. Grepy jsem dřív nejedla skoro vůbec, teď jsem si je koupila jen kvůli dietě. Ale úplně jsem se do nich zamilovala! Střídám červené a bílé a moc mi chutnají. Byl to začátek, teď to budu postupně vylaďovat. No a až teď jsem pochopila, že ani bílkoviny v obilovinách se v den 2 do příjmu bílkovin nepočítají. No nevadí, všechno se to teprv učím. Přesto výsledky při měření po 8 dnech byly uspokojivé. Viz. Tělesná analýza.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Kolik kg tratím tímto za týden?chci se vysrýsovat po objemovce a sumdat nějaké procenta tuku :) děkuju!

Okomentovat