sobota 9. listopadu 2013

Makáme, papáme a utrácíme

A je tu víkend. Zase? Utíká to jako voda a času mám nějak čím dál tím míň. Hlavně na psaní článků. A vůbec k počítači se teď dostanu minimálně. Ale nebojte, já to zase doženu ;-) Je to hlavně tím, že teď nemám volné víkendy, protože jezdím do Prahy na kurz. Docela mě to baví. Jsou tam fajn lidé a vedeme zajímavé diskuze. Já jsem hodně extrovert a zvlášť, když se jedná o téma výživa. Takže chvílemi tam toho v hodinách napovídám víc než paní lektorka :-) Všem radím co a jak v kuchyni. Pořád tam opakujeme co je zdravé a co ne, ale většina lidí je z toho vykulená, protože nevědí, jak ta zdravá jídla zařadit do jídelníčku nebo jak vůbec zdravě vařit. Hlavně téma luštěniny je u nás pořád aktuální. Tak dávám rady a tipy a samozřejmě jsem všem doporučila Veganzu. Holky pak chodí a vypráví, co podle Veganzy uvařily nebo upekly a jsou z toho nadšená. Mám z toho radost. Vůbec jsem netušila, že je pro většinu lidí tak těžké naučit se připravovat zdravá jídla. Všichni umí jen řízky, pečené maso, svíčkovou a nebo možná tak šoupnout polotovar do mikrovlnky. Já mám možná výhodu, že tímto způsobem vařím vlastně od začátku, co jsem se osamostatnila. Nikdy jsem si neuvědomila, jak je to velká výhoda. Navíc mě experimentování v kuchyni moc baví a myslím, že už to mám celkem na háku ;-) Třeba se někdy dostanu k tomu, abych osvětu a praxi mohla šířit intenzivněji dál.

Jedna paní mi doporučila knížku Čínská studie. Už jsem o ní dřív slyšela, ale zatím se ke mě nedostala. Tak jsem si jí přímo z nakladatelství objednala. Jsem na ní zvědavá. Už mi přišla, ale ještě vázne na poště. Taky si chci koupit knížku Total recall.

Taky jsem si už konečně udělala tu radost a vyrazila na velké nákupy. Hory legínů, bundu, mikinu, trička, svetřík, boty,.... A samozřejmě k tomu všemu doplňky. Taky nové obleční na cvičení. Už se těším, až v něm vyrazím dnes na trénink, to bude zase nová motivace :-) A ještě s nákupy nekončím. V úterý mám narozky a jedeme s mým drahý na výlet do Prahy (jako bych té  Prahy neměla jinak dost) - masáž, kino, nákupy, véča. Už se nemůžu dočkat :-) Ještě si chci koupit novou kabelku a pak nové zásoby ponožek a spodního prádla. Ale jinak vůbec nejsem materialista :-)

Minule, když jsem psala o novinkách, tak jsem se zapomněla zmínit, že jsem si nechala ustříhnout patku. Už jsem těch čelenek a vyčesaných culíků měla dost. Chtělo to nějakou změnu. A cítím se v tom moc dobře ;-)

A teď už k tématu a něčemu, co vás možná zajímá víc, než moje rozmary. Zdéňa se mi už vrátila z Mongolska, tak už žádné rozcvičky, ale pořádná vojna! Jedem o sto šest, až mi praskají kosti. Rozhodně si už nestěžuju, že by mě po tréninku nebolely svaly! Nohy pořád drtím dvakrát týdně s maximálními váhami a musím říct, že stehýnka už slušně rostou. Maximálně se v tom vyžívám. Zvlášť jak teď nosím v podstatě jenom těsné legíny, tak je to vidět. Když to teď tak píšu, tak si říkám, že by mě nikdy nenapadlo, že budu mít radost z toho, že mi mohutní stehna :-D Život je ironie. No a jak jsem teď byla nakupovat to oblečení, tak mě celkem překvapilo, že z velikostí XS a S jsem už nějak "vyrosla". Tuhle konferenci jsem nosila celé roky, tak i teď při nákupech jsem ji automaticky vyhledávala. Ale v kabince jsem najednou zjistila, že se sotva narvu do rukávů, nebo že se švy nebezpečně šponují přes záda. No jo, změna je život :-)

Jídelníček dodržuju podle systému, který jsem popisovala posledně. Vyhovuje mi zatím nejvíc. Dodržuju ho dost přesně, žádné ústupky. Ale pak tak jednou za týden až dva si dovolím úlevu a zamlsám si. Ale běžný denní jídelníček dodržuju striktně. No tak jo, zase úplný andílek nejsem. Občas si dám večer skleničku červeného nebo mojí milovanou limonádu Fantimans z bylin a fermentovaného zázvoru. Ale co, to zas není žádné dráma. Zamilovala jsem si hlavně ty oříšková másla. Vyhovují mi teď hlavně i proto, že normální oříšky jsou pro mě teď pasé. Asi tak 20% z množství, co strčím do pusy jde směrem do žaludku a zbylých 80% se mi zavrtá za rovnátka. Kde to pak šťourám celý zbytek dne. Sem tam se mi povede si při tomhle procesu zaseknout jazyk do zámečku. Fakt paráda. Takže díky bohu, že existují oříšková másla.


A jak teď vypadá můj jídelníček v praxi? Každý den dost podobně:

Snídaně 1: protein se sojovým/mandlovým mlékem

Snídaně 2: ovesná kaše s mandlovým mlékem/jogurtem, rozinky, jablko, oříšky, semínka, med/brusinkový džem
 (tak 1x týdně ovesné palačinky s avokádovou nutelou nebo tofu tvarohem)


Svačina: green smoothie

Oběd: směs obilovin, luštěnin, zeleniny, seitan/tempeh




Svačina: protein s mandlovým mlékem, 1/3 jablka, 2 lžíce oříškového/semínkového/arašídového másla


Večeře: zeleninový salát, tofu, 2-3 rýžové chlebíčky nebo 1/3 pečeného batátu


Noční svačinka: proteinový koktejl se sojovým mlékem a oříšky/semínky

Jediné, co mě trápí je, že mám opravdu často nadýmání. Trávení mě s menšími přestávkami trápí už hodně dlouho. V podstatě od té doby, co jsem byla výhradně na syrové stravě. Je to v různých vlnách. Dřív jsem hodně trpěla zácpou. To je zaplať pánbůh pryč. Ale teď poslední dobou je to to nafouklé břicho a pocit těžkosti. Chci zkusit nějaká přírodní probiotika a enzymy. Snad to trochu pomůže. Je to dost nepříjemné.

Poslední info pro dnešek, chystám se na tetáž horních linek. Už jsem to měla v plánu dlouho, tak snad se k tomu teď už konečně dokopu. Taky mě čím dál tím víc lákají prsíčka. Zatím na to samozřejmě nemám korunky, ale časem uvidíme. Ne jen kvůli soutěžím, ale hlavně kvůli sobě, manželovi, pro radost a tak :-)

4 komentáře:

Amy Love řekl(a)...

Já se nedivím, že tak tloustneš, když vidím ty kvanta jídla... A nadýmání máš z těch kombinací protein plus ovoce atd..Zkus jíst trošku děleně, tělo to pak ani nezpracuje, když to takhle mícháš..

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

To že se nevejdu do stejné velikosti jako dřív jsem myslela kvůli svalům ne kvuli tuku. Teď už netloustnu. Příjem mám stejný někdy i trochu nižší než výdej. Porce tak veliké nejsou ono to možná klame na obrázku, protože jím z malých talířů.

Anonymní řekl(a)...

Kati to nafukovanie... neberies nahodou nejake doplnky stravy, napr. klbovu vyzivu atd., lebo ja som prisla na to ze mne to nerobilo dobre ... uz som sa bala ci nemam nahodou nejaku potravinovu intoleranciu a vysadila som klbovku a je vsetko ok. S tym XS a S naaapodobne, kosele cez ruky uzke, ale zas je to lespie teraz do nohavic celkovo mam viacej vyvazenu vyposilovanu postavu... :)
Pekny den :)
Mata

Anonymní řekl(a)...

Katy, řekla bych, že to nadýmání máš z kombinace proteinu + ovoce nebo z kombinace ovoce + obilovin. Já jsem s tím taky měla hodně problém. Ačkoliv jsem na snídani měla kaši z obilovin a ovoce nejradši, tak je to už pasé, protože jsem do pěti minut letěla na záchod, popř. měla křeče v břiše půlku dne :-( Totéž mi dělala kombinace semínek a ovoce. Nedávno jsem pekla koláč s pohankovým základem, který jsem potřela směsí pudinku a ovoce... byl úžasný, ale tělu se to vůbec nelíbilo. Později jsem dělala stejný základ na slano, ale s náplní z cukety a vařených fazolí a tělo už neprotestovalo. Jasně, že v tom kombinování/nekombinování potravin ještě tápu, ale snažím se udržovat vždy cca hodinu až hodinu a půl rozestup mezi konzumací ovoce a jiného jídla, popř. jídel, které k sobě moc nepasují a raději volím jednodušší jídla. Semínka jsem si začala dávat do zeleninového salátu. Zatím to vypadá, že je to ok, tak snad jsem to teď nezakřikla! :-) Měj se hezky, Tinka

Okomentovat