úterý 3. prosince 2013

Trpělivost růže (svaly) přináší

Čtení Arnoldovi knížky mě inspiruje a motivuje čím dál víc. Makám jako šroub a navíc svůj trénink obohacuju o další rovinu - ambice a víru. Do teď jsem vše dělala s tím vědomím, že mě to prostě baví a vítr mě sám někam zavane. Do soutěže jsem šla s tím, že se jen zůčastním. Stejně jako cokoli, co začínám a do všeho, čeho se pouštím jdu bez očekávání. Myslela jsem, že tak je to správně. Ale opravdu nemám žádná očekávání? Nebo se snažím je umlčet, abych pak nebyla zklamaná? Dělám věci, které miluju. Dávám do nich vše, ale zpětná vazba mě stále neuspokojuje. Jak můžu dostat něco, čemu sama nevěřím? Jak můžu dojít někam kam nesměruju? Není to jen ve fitness, ale v podstatě ve všem, co dělám.

Vím o sobě, že umím jít do všeho po hlavě a do činnosti, která mě nadchne, dát tělo i duši. Navíc už vím, že jsem se našla v tom co dělám. Vím, že chci trénovat, pracovat na svém těle jako umělec, zkoušet, poznávat a dostat se na maxima. Chci závodit a vyhrávat. Chci to, ale do teď jsem si to nepřipouštěla. Už nebudu skromná. Skromnost je jen obrovský limit, který si člověk dává. Chci být nejlepší. A dělat pro to VŠE. Nechci se spokojovat s málem.

A chci dělat to, co mě baví a co umím nejlíp. Chci šířit povědomí o rostlinné stravě. Ukázat lidem tuhle cestu a přínosy, které mohou díky tomuto životnímu stylu získat. Pomáhat těm, kteří nevědí odkud začít a nemají podporu. Scházet se s lidmi. Dělat kurzy, školení. Psát články a knihy. Já jsem si to probojovala sama a mám chuť v tom pokračovat dál. Nenechala jsem se odradit a nepřestala jsem hledat. Sama jsem se vše naučila a teď to chci předávat dál. Protože věřím, že to má smysl. Cítím to jako svoje poslání a hořím touhou zasvětit téhle činnosti svůj život.

Ve svém dosavadním životě jsem toho už hodně vyzkoušela. Hledala jsem něco, co bude takové to "moje". Koníček, který mě bude bavit, činnost, na kterou se budu pokaždé těšit jako malá a která mě bude vždy dělat šťastnou. Něco s čím se stotožním. Poznávací znamení. Až o mě někdo bude mluvit, bude říkat: "Jo, to je ta, co dělá to a to." Vyzkoušela jsem aerobik, břišní tance, dramatický kroužek, plavání, jízdu na koni, běhání,... Vždycky jsem se v počátku nadchla, ale za chvíli mě to omrzelo.

Ale pak přišla éra fitness a já se zamilovala až po uši. Stala jsem se závislá na tom pocitu, když zvednu těžkou činku a krev mi začne proudit po celém těle jako divoká řeka. Cítím se silná a nepřemožitelná. Všechno to bolí a pálí, ale já chci pokračovat dál. Nejsou tu žádné myšlenky, žádné starosti. Jen já a moje rozvíjející se síla. Ne jen ta fyzická, ale i duševní. Je to jako meditace. Kdykoli jsem smutná, nešťastná nebo ve stresu, jdu do fitka, začnu cvičit a všechno je pryč. Je to jenom můj svět a nic špatného mě tady nedostihne.

Obecně jsem hodně netrpělivý člověk. Chci mít všechno hned. A nejlépe teď hned a okamžitě. Nerada na něco čekám. Ale právě fitness je nyní v tomhle moje škola. Chci jít dál a dál. Vím, že jsem každým dnem lepší a lepší. A i když to jde pomalu a já musím čekat, stojí to za to. Chci být nejlepší, chci se dostat nejdál, kam budu moct dosáhnout. Život je moc krátký na to, aby člověk dělal kompromisy a jen snil. Já půjdu přímočaře. A i kdyby to nevyšlo, vím, že jsem udělala všechno, co jsem mohla a nepromarnila ani den svého života.

Líbí se mi na tomhle světě, baví mě to tu. Každý den přináší nové výzvy a příležitosti. Je to jako zábavná hra. Já chci nasbírat co nejvíc bodů a dostat se do cíle jako vítěz.

PS: Tenhle článek píšu a jedu u toho na rotopedu. Takže endorfíny dělaji svoje :-)

Mějte se krásně!

4 komentáře:

Radka řekl(a)...

JJ endorfiny mam to same. Fitko mě nabíjí energií.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, doufam, ze rozhovor s tebou bude uz v zitrejsim Fitness:) moc se tesim a fandim ti:) Pavlina

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Ahoj Pavlí, děkuji za podporu :-) Zítra tam ještě určitě nebude. Byla jsem až sedmá. Takže myslím, že to bude asi únorové číslo.

Unknown řekl(a)...

K mládí patří ambice a cíle. Dává to životu smysl a naplnění. Jdeš po dobré cestě, vytrvej. A také se uč trpělivosti.

Okomentovat