pondělí 13. ledna 2014

Z fitnessky tuleňem

Musím se přiznat, že ta objemovka se mi trochu vymkla z ruky. Často jsem se nedokázala udržet v mezích a občas jsem s jídlem dost ujela. Také jsem se vyšplhala na (ne)úctyhodných 60kg. Nevyšší váha za můj dosavadní život. 10kg za 3 měsíce. Docela síla. Šlo to nahoru ani nevím jak :-/

Ale zase na svojí obhajobu musím říct, že jsem po celou dobu makala na 100%. Snažila jsem se dát do tréninků maximum a zaměřovala jsem se hlavně na slabší partie. Smutné na tom ale je, že teď ten tuk musím všechen dostat zase domů :-( No co se dá dělat, žádné fňukání. Musím se do toho pustit hned. Dneškem začíná 16 týdenní příprava.

Je to pro mě velká zkušenost. Všechno teď zažívám poprvé. První příprava na soutěž, první pobyt na prknech, první objemovka a teď zase rýsování. Zkouším, jak moje tělo i psychika reaguje a příště si z toho zase vezmu ponaučení.

Nechci nic zanedbat a chci být už v půlce dubna ve formě. Za cíl jsem si dala shodit 1 kilo týdně. Ode dneška mám jídelníček naplánovaný takto:

1400 kcal - 100g bílkovin - 30g tuku - 180g sacharidů

Příklad jídelníčku:

Snídaně: 60g vloček, 50g ovoce, 1 lžíce rozinek, 1 lžice semínek/oříšků
Svačina: 100ml rýžového (mandlového) mléka, 20g hrachového proteinu
Oběd: 50g luštěnin (suchý stav), 40g rýže s quinoou (suchý stav), 200g zeleniny
Svačina: 100ml mandlového mléka, 25g rýžového proteinu
Večeře: 120g tofu, 150g batátů, zeleninový salát
Svačina: 1 lžička arašídového másla

Do teď jsem měla jídelníček v podstatě každý den stejný s pár obměnami. I když mi to vyhovuje, zjistila jsem, že mě pak při každé příležitosti chytají ohromné chutě. A to i na plno nezdravých věcí. Chci si přece jen tu a tam jídelníček obměnit a i v rámci diety se odměnit nějakou speciálnější dobrůtkou. Třeba na zítra jsem si upekla polentový koláč s mákem, meruňkami a švestkami.



Chtěla bych se naučit jíst opravdu čistě. I v rámci objemovky a odměňovacích dnů. Cítím se pak nejlépe fyzicky i psychicky. Jiná strava než přírodní mi prostě nedělá dobře. Odměňovací dny budou zase na pořadu týdně (každého druhého), tak jako jsem to měla i při minulé přípravce. V objemovce to moc smysl nemělo :-) Teď budou ale v sobotu. Je to totiž lepší, protože tenhle den trávím vždycky s mým drahým a on v pondělí chodí do práce. Takže se v neděli chystá na celý týden a taky chodíme dříve spát. A další věc, která nás k tomu přivedla, je restaurace, kterou jsme minulý týden objevili. Přesněji řečeno nám jí doporučila Karolína. Věděla jsem, že tady v Plzni je, ale nikdy jsem tam nebyla. Odrazovalo mě, že mají otevřeno jen přes obědy a to já většinou do restaurací nechodím. Nedavno zavedli ale večerní otevírací dobu a to od středy do soboty. Byli jsme tam minulý týden hned dva dny po sobě. Jídlo vážně paráda! Je to vegatariánsko-veganské bistro. Jmenuje se Satyr a dělají tam dobroty jako seitanový gyros, domácí hranolky, seitan steak s omáčkou ze zeleného pepře, atd. Mňam, mňam,...:-) Takže tam určitě také budeme chodit na ty cheaty days ;-) A místo dortů a zmrzlin, kterými jsem se dřív cpala si budu na tyhle dny kupovat kvalitní čokoládky a doma si připravím předem nějaké zdravé kalorické bombičky z oříšků, ovoce, oříškových krémů, čokolády, atd. Bude vždycky na co se těšit ;-)




Co se týče tréninků, tak je to pořád stejné, jen jsem si už naplánovala víc toho kardia. Také jsem ale přemýšlela o tom, lépe si zorganizovat tréninky s ohledem na jednotlivé partie, které potřebuju vylepšit, nebo které naopak nepotřebují tolik pozornosti. A to následovně:

Biceps - Ten mi roste jako z vody. Budu ho tedy procvičovat pouze na konci tréninku 2 cviky.
Triceps - Ten mám o něco slabší než biceps, ale přesto oba dva na rukou svou velikostí dominují. Takže také na konci tréninku 2-3 cviky.

Na téhle fotce je třeba vidět ten nepoměr mezi pažemi a rameny.

Ramena - Velká kulatá ramena se mi hodně líbí. Rostou mi ale o dost pomaleji než paže. Takže je chci v tréninku upřednostnit. Zaměřovala jsem se na to celou objemovku, tak doufejme, že až vyrýsuju, tak to bude znát. Teď je dávám 2x týdně na začátek tréninku. 4-5 cviky a pořádně do mrtva!

 Ava Cowan má nádherná ramena.

Prsa - Tuhle partii cvičím spíš tak aby se neřeklo. Popravdě moc nechápu, proč se na tuhle partii jako žena nějak extra zaměřovat, když kulturistka být nechci. Myslím, že i tak prsa zapojuju u dosti jiných cviků, které na ně nejsou primárně zaměřené. Je pravdu, že zpevněné prsní svaly udělají hezký dekolt, ale v mém případě není důvod na ně nějak extra makat. Vzhled téhle parti přenechám spíš za nějaký čas panu doktorovi Kufovi :-) Takže opět 2 cviky na konci tréninku.

Břicho - Bříško moje milovaný, kdy už konečně bude nějaká buchtička? V sobotu jsem měla u babi 6 kynutých buchet, ale moc nedoufám, že by k mému six-packu nějak přispěly :-D Myslím na něj pořád a snažím se mu dávat různé stimuly, aby se hezky vytvarovalo. Dávám si na něm dost záležet a jsem si jistá, že se odměny dočkám ;-) Jen až půjde to sádlo pryč.

Takhle nějak by mělo jednou vypadat :-)





Stehna - Třetí moje nejmilovanější partie s rameny a břichem. Obdivuju u žen mohutná a kulatá stehna. Přijde mi to úžasné v kombinaci se štíhlým pasem a širokými rameny. Dělá to nádhernou postavu. Stehnům dávám poslední dobou opravdu co proto. Nohy procvičuju 2x týdně už od října. Dřív jsem to zvládala jen za pomoci trenérky a teď se i sama umím pořádně zmasakrovat, ať to bolí jakkoli. Naučila jsem se v tom pálení stehen vyžívat a mám radost z toho jak rostou. Nemůžu se dočkat, jak budou vypadat po rýsovačce ;-)

Opět Ava Cowan s božími stehny (a rameny).


Lýtka - Opět, nechci se kvalifikovat na kulturistku, takže lýtka pro mě tolik důležitá nejsou. Samozřejmě je chci mít pevná a vyrýsovaná, ale na to svačí dřepy, sprinty, zakopávání atd. Takže jinak je teď řešit nebudu. Do teď jsem je zařazovala tak ob jednou na konci tréninku. Teď už je samostatně cvičit nebudu a dám si místo toho třeba o cvik víc na stehna.

Zadek - Bohužel moje asi nejproblémovější partie. Ukládá se mi tam dost tuku a občas je viditelná i nějaká celu :-/ No jo, chce to kvalitní stravu a makat, makat a makat. Začala jsem si hodně zakládat na těch dřepech, tak uvidíme, jak se to projeví. K tomu ještě budu dávat tak 2x cviky na zadek na konci tréninků.


Nejhezčí zadek na světě má Justine Munro (zatím :-))

Ale každopádně jsem už kus práce udělala. No jen se mrkněte na mou proměnu za 10 let :-D

12 let :-D

22 let :-)


A na závěr se ještě dostanu k těm tréninkům. Jak už jsem se asi dřív zmiňovala, jsem tak trošku závislá na režimech, rituálech a pravidelnosti. I když to často měním, mám to ráda všechno naorganizované. Vždycky vím, na co se těšit ;-) Můj (velice podrobný) plán a rozvrh ode dneška je zde:


Lichý týden
5h
8-9:30h
9-10h
10-11h
11-11:50
21h
Pondělí
Vstávání
Angličtina

Nohy, biceps
H.e.a.t.
Hybaj do postele
Úterý
Vstávání

Ramena, triceps, zadek
Plavání (30 minut)


Hybaj do postele
Středa
Vstávání

Záda, prsa, břicho
Kardio ve fitku

Hybaj do postele
Čtvrtek
Vstávání
Práce
Hybaj do postele
Pátek
Vstávání
Práce
Hybaj do postele
Sobota
Vstávání

Nohy, břicho


Trošku ponocování J
Neděle
To si trošku pospat J

Ramena, břicho, zadek
H.e.a.t.

Hybaj do postele


Sudý týden
5h
8-9:30h
9-10h
10-11h
11-11:50
19h
21h
Pondělí
Vstávání
Angličtina

Nohy, biceps
H.e.a.t.
Večer v čajovně J
Hybaj do postele
Úterý
Vstávání
Práce

Hybaj do postele
Středa
Vstávání
Práce

Hybaj do postele
Čtvrtek
Vstávání

Ramena, záda, triceps
Kardio ve fitku


Hybaj do postele
Pátek
Vstávání

Nohy, břicho
Plavání 30 minut


Welness J
Hybaj do postele

Sobota
Vstávání
Odpočinkový a odměňovací den J

Trošku ponocování J
Neděle
To si trošku pospat J

Ramena, břicho, zadek
H.e.a.t.


Hybaj do postele

Tak jsem zvědavá, jak mi to půjde. Hlavně to vstávání V 5h a chození do postele v 21h :-/ Je to o zvyku ;-)

A ještě jeden citát na dobrou noc, který mě včera oslovil na facebooku:

"Existují jen dva druhy kroků. Jedny vedou ke tvému cíli a druhé od něj. Je jen na tobě, které si vybereš."

Tak dobrou a zase na napsanou :-*

6 komentářů:

Dewii řekl(a)...

Máš to krásně naplánované! :) Jsem, ráda, že nejsem jediný blázen, který má ráda svůj naplánovaný režim :)) Chodit spát dřív chci taky začít už dlouho, ale furt se mi nedaří...a jestli dokážeš vstát v zimě v pět, tak seš nejvíc machr! :))

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Dneska se mi už povedlo vstát v 5:35. Tak snad se to bude vylepšovat. Doufám, že se ke mě někdy na ten cheaty day přidáš (přidáte) a dočkám se těch tvých šneků nebo nějakého toho legendárního koláče :-)

Anonymní řekl(a)...

Kati, som sa pobavila na dalsej "podobe" s tebou...okrem veganstva, zalubu vo fitness, zhananie motivacnych fotiek, aj ja rada zapisujem do tabuliek, vo vsetkom mam rada poriadok/disciplinu, pravidelnost, robim si statistiku :) a tak... Som momentalne "zavisla" na pouzivani GARMIN hodiniek na kazdom treningu a bavi ma porovnavat rozne treningy :)
Ja uz roky vstavam kazdy pracovny den 04:40h aby som na 06:00 bola vo fitku a na 08:00 v praci. A snazim sa spavat 6-7h.
Na ramena a zadok aj mne treba zamakat, dnes rano som dala nohy/zadok a uz citim mravcenie vo svaloch, bude fajn svalovka... :) Teda od noveho roka som stale vo svalovke, makam jak diva :)
K tomu tvojmu dietnemu jedlanicku, neni to rychlo tak nizky prijem?
Drzim paste k dalsim cielom! Mata :)

Anonymní řekl(a)...

Nejpodstatnější důvod procvičování hrudníku u žen vidím v důležitosti zapojování antagonistických svalových partií (v tomto případě k zádům) kvůli vyváženosti a zdravotních dopadech při zvýšené frekvenci svalového zatížení..
Držím palce a jsem zvědav na postup diety.
Satyr je fajn, taky tam rád zajdu :-) A nevím jestli znáš Guru Village na náměstí, ale to je moje srdcovka, je tam velice sympatické prostředí i majitel :-)
A ty hodláš jet celou dietu úplně jenom na stravě a superfoods, bez suplementů, teda vyjma proteinu?

Díky za příspěvky a žij spokojeně
Tom

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Mati, to tak to vidíš, máme toho dost společného :-) Garminky bych si taky ráda pořídila. Ranní vstávání ti závidím, mě se to přes tu zimu vůbec nedaří :-/
To je super, že jsi takhle namotivovaná a makáš ;-) Držím palce, ať to tak jde dál!
A s tím jídelníček jsem teď přitvrdila k začátku, abych to víc rozpohybovala. Můj metabolusmus je ohledně spalování tuků trochu lenivější, bohužel :-( Nestačí mi jen trochu omezit, aby to šlo dolů. Uvidím teď, jak se bude hýbat váha za týden a podle toho zase přispůsobím příjem a kardio.
Ale ty určitě takhle snižovat nemusíš ;-)

Kateřina Blažčíková řekl(a)...

Tome to máš pravdu, přiznám se, že mě ani nenapadlo o tomhle přemýšlet v této souvislosti. Já prsa budu určitě cvičit dál, ale nebudu je momentálné tolik upřednostňovat jako třeba ramena nebo stehna.
Guru Village znám, ale nikdy jsem tam nebyla. Děkuji za doporučení, určité taky vyzkouším ;-)
S těmi suplimenty si pořád nejsem jistá. Neslyšela jsem zatím žádné pádné argumenty, proč jsou vyloženě potřebné. Myslíš asi hlavně aminokyseliny, viď? Přijde mi, že suplimenty jsou hlavně velký byznys. Nemám pocit, že by mi jako vegance něco chybělo. Jím dost pestře a proteinů a superfoodů jím celkem dost. Tam je ten obsah velký a aminokysliny také všechny.
Ale ráda se nechám poučit. Jaký je tvůj názor?

Okomentovat