pondělí 16. června 2014

Kafíčko, moje nová láska

Ahoj miláčkové :-) Dnes píšu trošku netradičně. Říkala jsem si, že to tady trošku víc rozhýřím. Doteď můj blog fungoval v podstatě jen jako deníček. Všechny články a recepty píšu jen na Veganze. Napadlo mě ale, že bych mohla i sem dávat sem tam nějaký článek nebo recept, který by byl zrovna aktuální pro ty, co na Veganzu často nechodí. Co vy na to?

Dneska začínám a první článek věnuji kafíčku :-)


I když jsem do nedávna bylo jeho velkým odpůrcem a přípustné u nás doma bylo pouze karo,... světe div se! I já si kafíčko zamilovala. Začala jsem ho pít hlavně v dietě, protože jsem zjistila, že pomáhá potlačit chuť k jídlu. Tak jsem si ho zkusila pořídit domů a dělala jsem si ho před tréninkem nebo když byl hlad. A pokaždé prokázalo dobrou službičku. Nejdřív mi moc nechutnalo. Dělala jsem si ho s mandlovým nebo sojovým mlékem a přidávala do něj skořici nebo příchuť od Myproteinu, aby mi chutnalo. Ale pak jsem si na něj nějak zvykla a teď ho mám nejraději bez mléka jen s trochou stevie.

Žádné takové to rozpustné. To vůbec. Ani pressovač doma nemám samozřejmě. Takový fanšmejkr ještě nejsem :-) Mám doma v pixle takového toho klasického "turka". Prostě mletou fair traid bio arabicu. Ale počkejte, to se pobavíte, jak já si to kavčo dělám :-D :-D Normálně dám 2 lžičky do hrnku, zaliju horkou vodou (to zní ještě celkem normálně, že), pak to divoce míchám a čekám, až se to pěkně vylouhuje,... A následně..... přecedím kavčo přes sítko jako čaj :-D a narvu tam stevii. Všichni kafaři si teď asi rvou vlasy z hlavy, ale mě tam prostě ten logr na dně hrozně deprimuje! A čekat, než se to usadí? Já to prostě dělám chytře po svém a basta :-)

No a když už doma to kafíčko mám, tak to by nebylo, abych s ní nevymyslela nějaký fajnový recepísek ;-) Cooo? Mám tu hned dva a oba jsou labůžo ;-)

FITNESS TIRAMISU



1 porce, příprava 10 minut, chlazení 2 hodiny

75g tofu natural
3/4 zralého banánu
5k stevie
2 čl kávy
1/3 čl moca příchutě Myprotein
4 lžíce ovesných vloček
1 čl kakaa


Tofu, banán a stevii dáme do misky a rozmixujeme tyčovým mixérem na hladký krém. Kávu zalijeme 50ml horké vody a přidáme moca příchuť. Já jsem dala ještě malou lžičku kubánského rumu pro větší šmrnc ;-)

Připravíme si skleničku nebo pohárek. Já jsem použila kovové kulaté tvořítko od Tescomy a dala jsem ho na talířek, kam jsem pak dezertík vrstvila. Každopádně, na dno dáme 2 lžíce vloček a polijeme 3 lžícemi silné ochucené kávy. Na to navrstvíme polovinu krému a opakujeme s druhou vrstvou vloček, kávy, krému. Na závěr posypeme vrchní krém kakaem přes sítko.

Dáme vychladit do lednice na minimálně dvě hodiny. Vrstvy se ještě pořádně prosáknou a propojí. Pak už si můžete vesele pochutnávat. A bez výčitek! ;-)

Nutriční hodnoty - 1 porce
Energetická hodnota Kj/KcalBílkovinySacharidyTuky
1130/269 16,4 g32,9 g8,3 g

PROTEINOVÁ LEDOVÁ KÁVA


1 porce, příprava 5 minut

2 čl kávy
1/2 čl moca příchuť Myprotein
150ml nápoje ze sladkých mandlí
50g hedvábného tofu
1 odměrka vanilkového Protein Blend Sunwarrior
10 kostek ledu
skořice na ozdobu


Kávu smícháme s moca příchutí a zalijeme 1 dl horké vody. Do mixéru dáme mandlový nápoj, protein, 6 kostek ledu a hedvábné tofu. Mixujem,e dokud se led nerozdrtí na tříšť a celá směs není pěkně našlehaná. Do vysoké sklenice dáme zbytek ledu, na který nalijeme proteinovou směs z mixéru a poté pomalu přilijeme kávu. Pěnu posypeme skořicí a vychutnáváme až do dna. Jen si pak nezapomeňte utřít knírka ;-)




Snad si pochutnáte jako já ;-) 

A ještě k tématu. Mám teď nové dobrůtky od Garden of life. Jednou z nich je Raw fit - protein z hnědé rýže a klíčků s enzymy a extrakty na hubnutí. Mám jen vzorečky, ale určitě si chci pořídit celou pixlu. Jsou dvě varianty - natural - vanilkový a nebo právě Marley coffee. Takže to u mě bude jasná volba! Jsem na něj zvědavá ;-) Měla jsem jen ten vanilkový. Po tréninku je to hotová výživová bomba ;-) No mrkněte se sami.


A co vy a káva? Pijete, nepijete, kolik, jakou, co to s vámi dělá,...? A máte taky nějaké oblíbené kafíčkové recepty? Pište do komentářů, budu se těšit ;-)

Páááá

Žádné komentáře:

Okomentovat